Reklama ir jos nauda
REKLAMOS REIKŠMĖ IR TIKSLAI
Reklamos reikšmė
Reklama šiandieną yra betarpiškai susijusi su kiekvienu mūsų. Ją girdime ir matome visur: reklama ant transporto, lauko reklama, spausdinta reklama, reklama ant drabužių, reklama prekybos vietose, reklama aprodose, reklama socialiniuose tinkluose ir t.t. Šiandieną reklama labai plačiai užpildo įvairias gyvenimo erdves. Esant didelei prekių ir paslaugų įvairovei, reklama atlieka vieną pagrindinių esamų ar potencialių vartotojų informavimo funkcijų. Jos pagalba išsirenkama paslauga ar prekė, skatinami pardavimai atskiriems pirkėjams, o kartais ir vartotojų grupėms. Reklama formuoja interesus, madas, įpročius, tradicijas, nuomonę, atlieka, kultūrinį , estetinį, kartais mokslinį visuomenės švietimą, apibrėžia prakių/paslaugų naudą, jų reikšmę, kainą ir kokybę. Gerai suplanuota ir įgyvendinta reklama be jokios abejonės suteiks naudos vartotojui, pranešdama apie prekės/paslaugos egzistavimą, taip pat nukreips potencialų vartotoją ir paskatins pardavimą. Net ir geriausios kokybės prekės ar paslaugos turi būti pateiktos visuomenei, todėl daugelio įmonių veikla be reklamos neįsivaiduojama.
Reklamos funkcijos
socialinės: informavimas apie mokslo ir technikos pasiekimus, pirkėjų skonio lavinimas, sveikatos ir kultūros žiniasklaida, tradicijų puoselėjimas, racionalių poreikių formavimas.
ekonominės: prekių ir paslaugų pasiūlos ir paklausos subalansavimas, naujų poreikių skatinimas ir tobulinimas, orientacijos formavimas rinkoje, gamybos tobulėjimo skatinimas, prekių judėjimo spartinimas, pažangių pardavimo metodų formavimas.
Reklamos tikslai
• paklausos formavimas ir užtikrinimas;
• informavimas apie prekės/paslaugos egzistavimą, jos unikalumą;
• prekės ženklų pristatymas;
• naujų segmentų rinkoje pristatymas ir įvaldymas;
• pardavimų skatinimas;
• varototojo teigiamų norų formavimas ir sužadinimas;
• prekių realizavimas.
Reklamos kanalai
Reklamos kanalai – tai informacijos priemonės, kurių pagalba reklaminiai pranešimai pasiekia esamą ar potencialų vartotoją. Tai gali būti: spausdinta reklama, reklama socialinuose tinkluose, lauko ir vidaus reklama, masinės informavimo priemonės ( televizija, radijas ).
Vartotojas
Vartotojas – tai reklamos fokusavimo objektas dėl kurio reklama ir atlieka savo visas funkcijas. Vartotojų auditorija arba tikslinė grupė – tai asmenų grupė, į kurią kreipiasi reklama savo pranešimais. Kiekvienos reklamos tikslas yra patraukti tikslinės auditorijos dėmesį ir atlikti savo misija.
Reklamos procesas
Reklamos proceso organizavimas yra sudėtingas ir daugialypis prosecas. Kad reklaminės kampanijos būtų efektyvios, turi būti atliekami konstruktyvūs marketingo tyrimai, strateginio plano kurimas, taktinių veiksmų parengimas.
Pagal reklamos priemones ir būdus reklama klasifikuojama:
• reklama spaudoje;
• spausdinta reklama;
• audiovizualinė reklama;
• parodos, konferencijos, mugės;
• reklaminiai suvenyrai, verslo dovanos;
• reklama paštu;
• lauko ir vidaus reklama;
• ryšiai su visuomene;
• socialinių tinklų reklama;
• reklama internete.
Pardavimų skatinimas
Pardavimo skatinimas – tai veiksmų visuma, orientuota į tikslinę vartotojų grupę, skatinanti palankias sąlygas prekei ar paslaugai įsigyti. Pardavimo skatinimo priemonėmis siekiama pagreitinti prekių ar paslaugų realizaciją, taip pat patraukti dėmesį į pasiūlą.
Vartotojų skatinimas:
• Nemokamas prekių pavyzdžių platinimas į rinką įvedant naujas prekes.
• Prekių pavyzdžių išpardavimas, sudarant sąlygas išbandyti naujas prekes.
• Dovanos, prezentacijos, degustacijos.
• Konkursai ir loterijos.
• Kuponai.
• Akcijos arba ypatingos trumpalaikės, sumažintos kainos.
• Didesnės pakuotės arba didesnio prekių skaičiaus sumažinta kaina.
Reklamos nauda
Be reklamos šiuolaikiškas progresyvus ir inovatyvus pasaulis nėra įsivaizduojamas. Kontaktas su reklamos pranešimu aktyvuoja pažinimą ir žinoma vertinimą. Žiniasklaida padeda rinktis, formuoja įvaizdį ir nuomuonę, leidžia pasirinkti, pristato ir supažindina. Trumpai tariant, kokio pobūdžio reklama bebūtų, – tai būdas pažinti supantį pasaulį. Būkite matomi!